Hvis du selv står for onsite-delen af din virksomheds SEO, så er der én ting, der er særligt vigtig, når det kommer til søgemaskineoptimering 2018: teksterne. Tidligere har længden på teksten haft stor betydning, men i dag er det først og fremmest indholdet, Google kigger på.

Hvis du skriver en dårlig, usammenhængende tekst på 3000 ord, hvor du har kastet rundt med søgeordene på må og få, kan du sagtens rangere lavere end én, der har skrevet 1000 ord om samme emne – men på professionel vis. Derfor er det vigtigt, at du tænker over indholdet i dine tekster. Er det skarpt formuleret, er det korrekt dansk og er søgeordene indflettet på fin vis?

Hvis du synes, det lyder svært, så forestil dig, at du skal fortælle om det, du brænder for mundtligt. Gentag det højt og skriv det ned på en måde, så du kan overbevise enhver om, at det, du sælger, virkelig er noget værd. Alternativt kan du bruge en tekstforfatter, hvis du vil sikre dig et højt niveau af både indhold, formuleringer og retskrivning. Det behøver ikke nødvendigvis at være dyrt, og kvaliteten kan være med til at højne din hjemmesides placering på Google, så i de fleste tilfælde vil det være penge, der er godt givet ud.